Įvažiavimas į Neringą, rinkliavos postas / R.Tenio nuotr.
Įvažiavimas į Neringą, rinkliavos postas / R.Tenio nuotr.

Paskelbus nuomonę apie 50 eurų įvažiavimo mokestį – sprogusi emocijų bomba

Žurnalisto Vygando Trainio aštri publikacija apie drastiškai išaugusį įvažiavimo mokestį į Neringą sulaukė didelio visuomenės atgarsio. Nors vieni piktinosi „lupikavimu“ ir skylėmis valdžios argumentuose, kiti ragino dar labiau kelti kainas – esą kam brangu, tegu važiuoja dviračiu ar autobusu.
„Kainos nežmoniškos, o Neringa ne Šveicarija“
„Lupikavimo varžybose Neringos politikai skintų tarptautinius laurus“, – savo komentare rašė V.Trainys, pabrėždamas, kad 50 eurų už vienkartinį įvažiavimą lengvuoju automobiliu yra neadekvati suma, ypač lyginant su tuo, kokią infrastruktūrą ir paslaugas gauna lankytojai. Reakcija į šią nuomonę – žaibiška. Komentarai ėmė plūsti dešimtimis, o žmonių pozicijos – smarkiai išsiskyrė.
„Su tokia rinkliava čia viskas turėtų būti kaip Šveicarijoje – kiekvienas kampas išlaižytas. O dabar? Griuvėsiai, nudaužyti takai, apgriuvusi krantinė“, – komentavo vienas iš skaitytojų.
Kiti – priešingos nuomonės: „Kaina logiška, važiuoji – moki“
Kita dalis komentatorių V.Trainiui ir kritikuojantiems nepritarė: „Jei yra paklausa – kodėl neimti 50 ar net 100 eurų?“ – retoriškai klausė vienas iš diskusijos dalyvių. Jo nuomone, viešasis transportas puikiai veikia, o kam brangu – turi alternatyvas.
Kai kurie net siūlė riboti lengvatų taikymą vietiniams verslams ar net „įvesti įvažiavimo mokestį neringiškiams važiuojant į žemyną“, ironizuodami dėl vietos politikų sprendimų.
Trūksta skaidrumo: kur keliauja surinkti milijonai?
Tačiau net ir tarp skeptikų bei šalininkų atsirado bendras vardiklis – skaidrumo stoka. Ne vienas komentatorius pabrėžė, kad savivaldybė neatskleidžia aiškiai, kaip naudojamos surinktos lėšos: kokie darbai atlikti, kiek jų susiję su ekologija, infrastruktūra ar tiesiog administracinėmis reikmėmis.
„Jeigu tai – ekologinis mokestis, parodykite, kaip tie pinigai susiję su gamtos apsauga. Viešosios ataskaitos, konkretūs darbai, skaidrumas – to reikia, o ne tik rinkimo plano“, – siūlė komentatoriai.
Socialinis aspektas – pamirštas?
Keli skaitytojai priminė apie socialiai pažeidžiamų grupių padėtį – ne visiems senjorams ar šeimoms su vaikais prieinama galimybė naudotis viešuoju transportu. Nors įstatymais numatytos kai kurios lengvatos (pvz., neįgaliesiems), jų taikymas ribotas, o informacija apie tai – paini.
„Galima išvažiuoti ir ne kasmet, bet ar mūsų pajūris turi tapti prabangos preke?“, – klausė vienas komentatorius.
Žurnalisto V.Trainio publikacija paskatino visuomenę garsiai užduoti klausimą: ar Neringa iš tikrųjų tvarkosi tinkamai, ar tik surenka pinigus? Vien faktas, kad žmonės pasidalijo dešimtimis skirtingų pozicijų – nuo pasipiktinimo iki sarkastiško palaikymo – rodo, kad ši tema tapo ne tik ekonomine, bet ir emocine bei tapatumo problema.
Rašyti komentarą

Video rekomendacijos

Neringa tiesiogiai