Pirmadienį Nidoje pristatyta galimybių studija, kuri, kaip teigia jos rengėjai, didintų gyventojų ir poilsiautojų saugumą bei apsunkintų keliones automobiliams ir kitam transportui. Daugelis sutinka, kad vasaros sezono metu nėra saugu, tačiau nenori kardinalių pokyčių, pabrėždami, jog vienpusis eismas apsunkintų kasdienį vietinių žmonių gyvenimą.
Statinio projekto dalies vadovas Valentas Kačerauskas pabrėžė, kad šios galimybių studijos tikslas – sukurti sąlygas riboti automobilių eismą centrinėje Nidos dalyje, kad būtų pradėtos naudoti bemotorės transporto priemonės arba keliaujama pėsčiomis.
Įgyvendinus galimybių studiją, iš 4,8 km reorganizuojamo eismo 1,3 km taptų vienpusio eismo gatvėmis, o 3,5 km liktų dvipusio eismo. Jis teigia, kad žmonėms, atvykstantiems iš kitų gyvenviečių į bažnyčią, niekas nesikeistų.

Didžiausias pokytis siūlomas G. D. Kuverto gatvėje – nuo „Neringos vandentiekio“ ji taptų vienpuse automobiliams, o iš abiejų pusių būtų įrengtos eismo juostos dviratininkams po 1,5 m. Bendrai dviračių tako plotis siektų 3 m, o gatvės – 4 m. Pėstieji naudotųsi esamu šaligatviu.
Rekomenduojame
Pristatyme dalyvavę vietos verslininkai ir tarybos nariai skeptiškai vertino naują eismo schemą ir įvardijo problemas.
„Didžioji dalis jaunimo gyvena Purvynės, Vėtrungių gatvėse. Mums viską reikia važiuoti į centrą, tai labai didelis nepatogumas“, – pastebėjo tarybos narė Diana Starkutė-Kriukovė.
Jai antrino pervežimo paslaugas teikiantis verslininkas, paskaičiavęs, kad dėl tokių eismo schemų taksi paslaugos svečiams pabrangtų daugiau nei tris kartus.

Tarybos narys Arūnas Burkšas pastebėjo, kad tokia naujovė nesulauktų gyventojų pritarimo.
„Didžiausia problema – kad nesulauktume nė vieno gyventojo pritarimo įvedant tokią eismo schemą. Norime iškelti poilsiautojus, bet ne save, gyventojus. Norime, kad į „Sangritą“ nueitų pėsčiomis“, – sakė jis.
Kategorišką nuomonę išsakė galimybių studiją rengęs projekto vadovas Edmundas Kolakauskas, pabrėždamas, kad gyventojai turi prisitaikyti prie saugumo, nes jis yra svarbiausias.
„Nepykite, bet jūsų klausimas – kaip man nuvežti vaiką į darželį per aplink – yra blogas klausimas, nes jei tą mano vaiką kažkas užmuš, kokie tuomet bus klausimai?“ – retoriškai paklausė projekto rengėjas.
Neringos meras Darius Jasaitis nuramino, kad pokyčių, susijusių su eismo reorganizavimu, įvesti neplanuojama iki komplekso „Nida Marina“ statybų pabaigos, kurios, jo teigimu, neįvyks iki 2028 m.

„Pas mus visai kita eismo specifika nei kituose kurortuose, bet darbą turime užbaigti, pasidėti tobulinimui. Žinoma, gyventojams, kurie važinėja ir dirba, tai būtų situacijos pabloginimas, tačiau bendras tikslas – mažiau automobilių judėjimo, daugiau saugumo“, – sakė D. Jasaitis.
Diskusijos metu svarstyta, kad galbūt projektą būtų galima įgyvendinti dalimis – įvedant naujoves kai kuriose probleminėse vietose ar tik sezono metu. Taip pat siūlyta dar labiau sumažinti greitį – iki 20–30 km/h.