Parkavimo sistemos pokyčiai Nidoje: pateikti nauji siūlymai

Asociatyvi / Kas vyksta nuotr.

Apibendrinus Neringos gyventojų nuomones, Neringos savivaldybės tarybos narių išsakytus pastebėjimus, pakoreguotas sprendimo projektas, numatantis parkavimo sistemos pokyčius Nidoje.

Neringos savivaldybė primena, kad Savivaldybės tarybai teikiamas svarstyti sprendimo projektas, kuriuo siūloma Nidoje plėsti mokamo parkavimo zonas, jas skirstant į raudonąją ir žaliąją zonas.

Žaliajai zonai siūloma priskirti ilgalaikio stovėjimo motorinių transporto priemonių aikštelę, esančią adresu Taikos g. 39 – čia būtų taikomi mažiausi rinkliavos dydžiai.

Į raudonąją zoną patektų visa Nida, išskyrus stovėjimo vietas, esančias krašto kelyje Smiltynė-Nida, rašoma Neringos savivaldybės pranešime žiniasklaidai.

Rekomenduojame

Lankytinos vietos Kuršių nerijoje / R. Tenio nuotr.
Paplūdimys Nidoje ties Grobšto rezervatu / Kas vyksta nuotr.

Sprendimo projektas svarstytas Neringos savivaldybės tarybos komitetuose bei dar kartą – Neringos savivaldybės tarybos biudžeto, finansų ir ūkio valdymo komiteto išplėstinio posėdžio metu. Apibendrinus gyventojų ir Neringos savivaldybės tarybos narių siūlymus, priimti ženklūs sprendimo projekto pakeitimai.

Kokie pakeitimai įtraukti?

Visų pirma, siūloma sutrumpinti laikotarpį, kada vietinė rinkliava už automobilių statymą minėtose zonose būtų renkama. Jei taryba pritartų siūlomiems pakeitimams, vietinė rinkliava būtų renkama tik tris vasaros mėnesius, t. y. nuo birželio 1 d. iki rugpjūčio 31 d. imtinai: raudonojoje zonoje – nuo 8 iki 22 val., o žaliojoje zonoje – visą parą.

Siūloma nustatyti ir naujus rinkliavos dydžius. Raudonojoje zonoje: 3 Eur už vieną valandą L, M1 klasės motorinėms transporto priemonėms, 5 Eur už vieną valandą M2, M3, N1 klasės motorinėms transporto priemonėms ir 3 Eur už vieną valandą O1, O2 klasės priekaboms ir puspriekabėms.

Raudonojoje zonoje, aikštelėje adresu E. A. Jonušo gatvėje (prie Parnidžio kopos apžvalgos aikštelės) M2, M3 klasės transporto priemonėms siūloma nustatyti 10 Eur siekiantį rinkliavos didį už vieną valandą.

Žaliojoje zonoje: visoms L klasės motorinėms transporto priemonėms bei M1 ir M1SA klasės motorinėms transporto priemonėms siūloma nustatyti 6 Eur už vieną parą, 90 Eur už 30 kalendorinių dienų bei 250 už laikotarpį nuo birželio 1 d. iki rugpjūčio 31 d. Taip pat M2, M3, N1 klasės motorinėms transporto priemonėms –10,00 Eur už vieną parą; O1, O2 klasės priekaboms ir puspriekabėms – 2,00 Eur už vieną parą, 50,00 Eur už 30 kalendorinių dienų bei 150 Eur už laikotarpį nuo birželio 1 d. iki rugpjūčio 31 d.

Siūlo parkavimo sistemos pokyčius Nidoje

Teikiamas sprendimo projektas numato, kad Neringos gyventojai, kurių daugiabučių namų kiemų aikštelės pateks į apmokestintas automobilių stovėjimo teritorijas, galės gauti leidimus savo transporto priemonę prie namų statyti nemokamai.

Savivaldybei apsvarsčius sprendimo projektą, siūloma įtvirtinti nuostatą, kad leidimas numatytų galimybę transporto priemonę statyti ją apmokestintoje teritorijoje 100 metrų (vietoje 200 metrų) spinduliu nuo nekilnojamojo turto objekto, kuriame fizinis asmuo deklaravęs gyvenamąją vietą arba juridinis asmuo turi registruotą buveinę. Gyventojo leidimas taip pat suteiks galimybę transporto priemonę nemokant rinkliavos statyti ir Žaliojoje zonoje, t. y. ilgalaikio stovėjimo aikštelėje adresu Taikos g. 39.

Apmokestintoje teritorijoje esančiam kiekvienam nekilnojamojo turto objektui siūloma numatyti galimybę išduoti ne daugiau kaip 2 (du) gyventojo leidimus. Šie leidimai būtų išduodami nemokamai, juos atsinaujinti reikėtų kasmet. Prašymą dėl Gyventojo leidimo išdavimo teikti galėtų tik nekilnojamojo turto savininkas arba valdytojas (faktas turi būti įregistruotas VĮ „Registrų centras“).

Numatoma ir gyventojų leidimų atskiraisiais atvejais suteikimo tvarka. Fizinis arba juridinis asmuo išskirtiniais atvejais, pateikęs pagrįstą ir motyvuotą prašymą galėtų kreiptis į Neringos savivaldybės merą su prašymu išduoti gyventojų leidimą atskiruoju atveju. Ar leidimą išduoti, spręstų Neringos savivaldybės taryba.

Kaip pristato savivaldybė, pagrindinis sprendimo projekto tikslas – įgyvendinti Darnaus judumo strateginio plano nuostatas, efektyviau reguliuoti automobilių ir kitų transporto priemonių srautus bei pagerinti eismo sąlygas Nidoje. Tikimasi, kad naujovės skatintų alternatyvius judėjimo būdus, prisidėtų prie geresnių gyvenimo ir poilsio sąlygų kurortinio sezono piko metu.

Norite tapti bendruomenės dalimi?

Įveskite savo el. paštą į žemiau esantį laukelį ir sužinokite aktualiausias naujienas pirmieji!

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiprenumeravote!

Dalintis: