Naujai nulietu asfaltu dviračių take Smiltynė-Juodkrantė poilsiautojai ir gyventojai jau gali riedėti beveik mėnesį laiko. Tačiau norint dviračiu vykti iš Juodkrantės iki Pervalkos – teks luktelėti iki rudens.
Kaip naujienų portalas „Kas vyksta Neringoje“ jau rašė, dalis dviračių tako, nuo Smiltynės iki Juodkrantės bei jos pliažų, eismui atidarytas birželio viduryje.
Likusioje dviračių tako atkarpoje (18 km), nuo Juodkrantės iki Pervalkos, Preilos ir jūros link, eismas bus atidarytas rugsėjo pradžioje, o baigiamieji tako rekonstrukcijos darbai – vykdomi iki spalio.
Kaip praėjusią savaitę portalui „Kas vyksta Neringoje“ komentavo dviračių tako rangovo „YIT Lietuva“ atstovė Akvilė Varanauskienė, dviračių tako įrengimo darbai vyksta pagal planą.
Rekomenduojame
Seniau Susisiekimo ministerija skelbė, kad visų šių darbų metu iš viso bus rekonstruota 22 km ilgio dviračių tako dalis, kuri susijungs su praėjusiais metais atnaujinta 13,5 km atkarpa. Jas sujungus, nuo Smiltynės iki Nidos dviračiais bus galima judėti moderniausiu ir aukščiausius standartus atitinkančiu keliu.
Rekonstruotas pėsčiųjų ir dviračių takas Smiltynė–Nida bus 2,5–3,5 m pločio, su asfalto danga, įrėminta bortais. Tai leis užtikrinti, kad, esant poreikiui, specialusis transportas tinkamai galėtų naudotis susisiekimo infrastruktūra ir nepažeistų rekonstruoto tako konstrukcijos. 2,5 m pločio takas rengiamas Naglių gamtinio rezervato teritorijoje, siekiant sumažinti žalą saugomoms gamtos vertybėms.
Ties Juodkrante, 2,77 km ilgio atkarpoje, bus rengiama 5,5 m pločio dviračių gatvė su 2 m pločio šaligatviais pėstiesiems. Šioje atkarpoje taip pat numatoma įrengti 37 automobilių stovėjimo vietas. Projekto metu rekonstruojamose tako atkarpose suplanuota įrengti ir poilsio aikštelės su suoliukais bei dviračių stovais.
Viso Kuršių nerijos nacionaliniame parke besidriekiančio pėsčiųjų ir dviračių tako ilgis yra apie 50 km. Jo didžioji dalis, t. y. atkarpos nuo Smiltynės iki Juodkrantės ir nuo Juodkrantės iki Pervalkos, priklauso rekonstrukciją vykdančiai AB „Via Lietuva“, kuri rangos darbų sutartį yra pasirašiusi su konkursą laimėjusia įmone „YIT Lietuva“. Galutinis tako ruožas nuo Preilos iki Nidos, priklausantis Neringos savivaldybei, buvo remontuotas anksčiau ir eksploatacijai yra tinkamas.
Primename, kad istorinio Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako tiesimas vyko keliais etapais. Ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio buvo įrengtas dar 1978 m. Nuo to laiko dalimis lipdytas, per visą pusiasalį nuvingiuojantis takas sulaukdavo tik būtinojo remonto ir iki 2022 m. rekonstruojamas nebuvo.